UDVIKLINGSPROJEKT EFTERÅR 2020
UDVIKLINGSPROJEKT MED BØRNEHAVE - NORMERET TIL 35 BØRNEHAVEBØRN OG 15 VUGGESTUEBØRN Opgave 1: Hvad kan vi undrer os over? Hvordan er strukturen i børnehaven, når børnene bliver sendt ud på legepladsen? Hvis der opstår konflikter, når børnene er på legepladsen, vil planlagte aktiviteter kunne mindske disse? Hvordan kan uderummet bruges i forhold til børn med udfordringer? Hvordan bruger pædagogerne/børnene legepladsen/uderummet generelt? Hvordan arbejder pædagogerne med konflikthåndtering i uderummet? Lader pædagogerne børnene udforske uderummet, blive beskidte, slå sig mm.? Hvordan bruger pædagogerne legepladsen i forhold til natur/planter/dyr? Hvordan forholder pædagogerne sig i uderummet? Er de aktivt deltagende eller mere passive og observerende? Hvordan er opfattelsen af uderummet i forhold til børnene og pædagogerne? (Kun til vild leg, løb og råb? - indlært, da uderummet er brugt som ‘’straf’’) - Kan der være en sammenhæng mellem konflikter og opfattelsen? Hvordan er uderu